Cameron Highlands

Idag har vi gatt en laaang promenad pa ca 1,5 mil. Helvetesresan hit igar med en galen taxichauffor var det vart! Allt ar sa himla vackert har! Luften ar ren, naturen ar otrolig och det ar lika svalt som den svenska sommaren har uppe i bergen :) Skont faktiskt! 
Har finns det bi/honungsfarmer, blommfarmer, gronskaksfarmer, tehfarmer och jordgubbasfarmer. Jordgubbsfarmer finns i varje horn har - med sjalvplock! Och ja, vi har plockat ;) sa hiiiimla gott! Till lunch idag at vi belgiska vofflor med jordgubbar, gradde och smalt choklad. Antar att middagen ungefar blir likadan. ;) Sa for er som undrar sa gar man inte ner i vikt har. Vi svettas inte och vi ater bara massa gott! ;P

Robert har fastnat for en bil som heter Proton Satira Neo. Liten och snygg faktiskt! Sa vi kommer antagligen inte flyga hem. ;)

Vi aker dessutom hem tidigare an vantat nu. Mest for att det kan vara skont att fa lite av den svenska sommaren. Sen ar vi lite trotta pa att varje gang vi har flyttat pa oss har nagot gatt fel eller att nagon forsoker lura en. Igar tex nar vi skulle hit upp hade den sista bussen precis gatt nar vi klev av taget, vilket vi inte hade raknat med sa vi fick helt enkelt ta en taxi for 240 sek, istallet for 50 med buss. :P Taxichaffisen visste ju att han kunde ta overpris nar alla bussar hade gatt. Och vi kunde ju inte gora annat an att ta detta p.g.a. att vi redan hade bokat hotell.
Sa sant har hant varenda gang vi har akt nagonstans. Sa nu har vi kortat ner resan till 3 manader istallet for 5 och kommer darfor hem 4 juli :) Vi ska gora exakt de saker vi har tankt att gora, bara snabbare. Egentligen ar det bara Vietnam vi har kortat ner. Men vi har allt sett till att vi hinner med det iaf :)
Och forhoppningsvis kan vi ga pa min kusins brollop nu med!!! Hoppas hoppas att det gar att fixa! :D

Det later som vi klagar som fan men sa illa ar det inte! :P Pa alla stallen vi har varit pa har det alltid varit nagot valdigt bra. Sa bara for att det ar kackerlackor i sangen eller att nagon far dra ut tander sa njuter vi som bara den! ;D Och aven om det inte blir som vi har tankt oss sa kommer vi som sagt till valdigt fina och underbara stallen! :) Folket har ar by the way stortskona! De tutar, vinkar och halsar pa oss helatiden. :) Vet inte om det ar for att vi ar de anda turisterna har eller om alla bara halsar pa varandra har (eller om det ar som Robert sager att de tutar pa mig for att jag ''ar blond och vacker'' och Robert vinkar tillbaka xP hehe). Men trevligt ar det i alla fall. :)

Valdigt segt internet sa mer bilder far det bli senare. Vi har fatt valdigt fina bilder harifran! :)

Hoppas alla mar bra hemma! Vill hora allt som hander!
puss och kram fran oss


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jeeej! Va roligt att ni kommer hem tidigare. Vi har saknat er massor. Då måste ni komma upp och hälsa på mig ute på koster! :D

Vi fick vykortet igår! Jättekul att ni kom ihåg oss. Idag har det varit jättefint väder här hemma. Riktigt försommar väder, dock har det blåst kallt. Men härligt när solen tittar fram. Ta hand om varandra så hörs vi mer senare. kramar från oss båda!

2010-05-06 @ 21:58:05
URL: http://www.sweetsandy.wordpress.com
Postat av: Papphammar

Kusinen har fått ert medelande, det är grönt! ni är välkomna till landet i väst på bröllop.

De tar var enda chans att tjäna lite extra deg på blonda turister men det får ni stå ut med.

Ta det med ro, för dem är det överlevnad.

Är man på mallis så får vi överleva manjana som är dötrist.

Love you!!

2010-05-06 @ 22:45:31
Postat av: Papphammar

Käka inte för mycket av de röda bären man blir konstig i kistan.

Love you

2010-05-06 @ 22:53:22
Postat av: Mamma Marie

Hej godingar!



Låter som att ni är med om en hel del konstigheter också. Jaja, man lär sig av det också. Roligt att ni hinner vara med på bröllopet!! Kul att ni trodde att vi skulle komma och hämta er med bilen utomlands....hini....men det var inte riktigt så jag menade!! :0) Jag undrade om ni ville att vi skulle komma och hämta er på Landvetter?? Eller om Sari och Kåre ska göra det. Hör av er om det. Ta det lugnt med bären. Kom ihåg vad morfar berättade om mormor och jordgubbar....det blir lätt löst där bak om man så säger.... Pussar och kramar Mamma Marie

2010-05-07 @ 08:03:51
Postat av: sophie och robert

Sandra: ja vi har saknat er med!!! Absolut ska vi det! :)

haha det ar val klart att vi kommer ihag er :P ah vad skont da borjar sommaren komma da :) yes de gor vi :) pussar pa er!



Papphammar och Marie: haha ar det ni som har atit/druckit nagot for mycket nu? xD vad menar ni med bilen? varfor skulle ni komma och hamta oss utomlands?? xP hahaha ni ar ju roliga, vart fick ni det ifran? :) :P

A men vad roligt :D nu blev vi jatteglada! :D Hoppas ni mar bra :) halva tiden har gatt nu..det gick ganska snabbt anda! :) saknar er massa pussar

2010-05-07 @ 10:26:18
Postat av: gunvor, morten og ine

Hej ungar

Nu befinner jag mig på Knarren hos Gunvor. Jag har nämligen blivit utkörd av morfar. Han har hela sitt fd arberslag i stugan o då finns det inte plats för mig. Men här är inte dumt o vara, blir uppassad o får sova länge på morgonen. Jag ser att ni har bestämt er för att komma hem tidigare, det gör ni rätt i. VÄLKOMNA. Jag förstår att alla vinkar o tutar på er o jag tror inte att det är på Robert.

Puss o kram mormor.

Gunvor o Morten hälsar så gott.

2010-05-07 @ 15:23:02
Postat av: Sophie och Robert

Mormor, gunvor, morten och ine: Hej :) jaha men brukar han inte gora det mer in pa sommardagarna? har jag for mig... Aw va snalla de ar som tar hand om dig! Halsa dem sa jattemycket fran oss!

Hehe tack tack :) :P

De vinkar till Robert i Thailand vettu :) haha och dar vill killarna gora mer an att vinka till honom t.o.m. ;D

massa pussar

2010-05-07 @ 16:32:44
Postat av: seija väisänen

Vilken härliga upplevelse ni hade gåt genom . Jag tycka att de racke till jag är lattat att ni kommer hem -Så inte hinner alligator ata upp ert inte hellen cunami skölja ut.Ju recke Kuala Lumpur Phuket malasia samt luriga Taxichaufför- så vacket å hälig surffa sodant ljumet vatten. de räke dänna konger. Kom å hamta vart å åka ien jag är staltt over min rara besta arma unga gamlemormor

2010-05-10 @ 10:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0