Vaccin

Idag har vi varit på Hjortens vårdcentral och tagit Hepatit B (1 spruta av 2) och Tyfoid (1 spruta) + att vi köpte var sitt myggnät. Detta gick totalt på 820:-/p.p. Tyfoiden fick vi tydligen billigare. Först hade de sagt att den kostade 340:- men vi betalade endast 190:- för den. Flyyyt! :)
Jag som har lite sprutfobi, smart som jag är, kollar på när Robert får sin spruta. Jag fick lite smått panik och blev jättenervös. Men saken var den att det var helt lugnt innan hon tryckte in den där 5 cm långa nålen rätt in i armen på Robert så när det är min tur så spänner jag mig som bara den. Hon försöker lugna mig genom att säga att hon kan trycka med naglarna när hon tar sprutan, vilket hon gör. Jag anstränger mig för att slappna av medans Robert stryker med handen på min rygg samtidigt som hon trycker in sina naglar i min arm. Men jag kan säga att det faktiskt gjorde ondare med hennes naglar i min arm än själva sprutan :P hehe

Om fyra veckor ska vi dit igen och ta den sista sprutan av Hepatit B och Japansk Encefalit. Vi ska även köpa ut Dukoralen som vi ska dricka hemma två gånger innan vi åker.

Våran läkare har även rått oss om att dricka en del Coca Cola. Det ska vara väldigt bra för magen. Detta visste vi tidigare men det var så kul att en läkare rådar till att dricka Cola :)

Colaspruta

;)

Kommentarer
Postat av: Solveig Presell

Hei, mormor, morfar och Maria här. Vi ville bara kolla hur man gör. Nu har vi hittat er!! Kram kram

2010-02-02 @ 13:14:01
Postat av: Sophie och Robert

Hej! Så bra att ni hittade oss då! :) Hoppas ni följer oss här på bloggen när vi åker :) pussar

2010-02-03 @ 18:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0