Visum, ryggsäckar och inköp

Snacka om att vi blev snopna när vi ansökte om visum till Kina! Att söka visum till Kina är tydligen svårt att få, då tänkte vi att vi ansöker om det först, vilket vi gjorde. Då visar det sig att man inte kunde ansöka om det redan nu när vi inte ska in i landet för än i slutet av juli. Vi ansökte om "double entry" på 58 dagar och då kan vi ansöka om visum 6 månader innan, vilket vi inte visste. Så vi skickade ju iväg lösa pengar som man skulle och när våra brev kommer tillbaka finns inga pengar i. De har alltså tagit våra pengar och skickat tillbaka allt annat.
Jag hoppades på att de kanske lägger undan pengarna tills vi söker nästa gång, men vi har kommit fram till att det kommer inte att hända. Man får inte tag på dem över telefon på de tider de säger att man ska ringa, inte heller mail.
Vi har alltså blivit bestulna av en ambasad (visst låter det sjukt!?!) och får skicka iväg ca 500:-/pers igen.
Jag är sån att jag tror alltid det bästa om allt och alla, alltså väldigt svensk(blond) ;), så jag hoppas fortfarande på att det kanske löser sig tillslut. Men vi får väl se nästa gång vi söker. (Jag lovar, jag ska inte vara så "all älskare" när vi reser!)

Min morbror Martin har tre olika backpacker ryggsäckar som vi har fått låna. Den minsta ligger någonstans på 30L, den mellersta 45L (som jag ska ha) och den största 65L (som Robert ska ha). Verkligen jättebra ryggsäckar! Så puss på Martin för att vi får låna! :)
Vi satt i källaren hemma när vi hade fått hem dem och tryckte i så mycket handukar som vi bara kunde få i och vi fick i en hel del faktiskt, mer än vad man tror. Men vi ska ju ändå inte packa dem fulla när vi åker.

Vi beställde lite reseprylar på smartasaker.se som vi kände att vi behövde.

USB-adapter för ipoden :) (fast svart) Regnskydd till Roberts ryggsäck
USB-adapter till ipoden :)     Regnskydd till Roberts rygga
(fast svart)

/pusspuss Sophie

Bilder från http://www.smartasaker.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0